Bratteborg & CR på GARK

Igår åkte vi till Bratteborg o hoppade en 90 klass. sista tävlingen var ju NF-mästerskapen, som inte gick så bra.. Så vi tog det lite lugnt!
Hoppade bra! Sista linjen, 6-7, 24m (om jag mins rätt) räcke oxer. Jag kom in för nära, då skulle jag ha längt lite mer så hade vi kommit rätt. Men vi kom på ett mittemelan avstånd ;) ingen skada skedd då det va en liten mini klass. Men ändå klantigt av mig. Efter blev han lite flack, jag fick inte ihop honom och vi fick ett skit pet på sista räcket! Som alltid väldigt iretterande, men vi gjorde ett bra jobb!

Blev inga kort eller film. Hade ingen kamera


CR på GARK idag då.

1:a klassen 1,00m - ute.
På framridninge va han lite lagom loj. Men gick helt OK. Kunde gjort mycket mer övergångar osv. men ändå.
Framhoppningen gick nästintill perfekt. första sprången på lilla så va han lite loj men det blev mkt bättre!
Hoppade jättefint och det kändes jättebra!
Inne på banan va han väldigt spännd först. Jag tarvade runt, lite övergångar galoppfattningar och sirklade runt hindrera och han kändes till slut avslappnad :)
Han va lydig och lyssnade bra på mig. Han ville inte ut iaf ;)
Men vi fick 3 stop... Va väl mest för att jag inte satt upp ordentligt innan hindrerna utan körde honom i botten. + att han tittade lite på dom läskiga hindreera ;)
Men jag är nöjd! :)

2:a klassen 1,00m - ute.
Ja....
satte en bra galopp och han hoppade 1:an hur lätt som helst! Jättefint språng. Sen vill han inte på 2:an.... Dumheter.... Men vi hoppade klart banan och fick några fler nästintill perfekta språng. ¨
Jag satt iaf upp mot hindrerna i den här klassen och red bra!
Jag va inte nöjd!
Men det är sånt som händer... Bara att ta nya tag och komma igen :)

Kankse kommer upp kort senaare. Hanna va jättesnäll och fotade occ i 1:a klassen :)
Men blev ingen film... Kankse inte så mkt att se ändå... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0