tisdag, onsdag, Hoppträning!

8 maj
Blev lite galopp i skogen. Mycket övergångar och samling, längning av sprången för att få honom uppmärksam på hjälperna och lite kvickare i benen


9 maj
Vila, jag va med min gulliga kille <3

10 maj - HOPPTRÄNING, för Björne
Travade och galopperade fram som vanligt. Sen tog vi några varv innanför spåret för att få koll på yttersidan, Mozart kändes väldigt mjuk och samarbetsvillig!
Hoppade fram på ett litet räcke på volt, kom perfekt dom flesta gångerna och han hoppade väldigt mjukt så jag var nöjd.

Efter det hoppade vi en linje - bom, 1 galoppsprång, räcke, bom, 5 galoppsprång till ett räcke. Första gången kom vi allihop på ett galoppsprång för mycket, men det fixade vi till sen. 
Jag kom lite för stort på första bommen så va tvungen att rida på lite, men Mozart var med på noterna och hoppade jättefint.
Byggde på med en oxer på snett igenom, till ett plank ur sväng. Va lite svårt att komma rätt tilll planket då det inte var någon markbom, men dom flesta gångerna kom vi bra!
Sen hoppade vi lite olika linjer och tillsist en bana, på typ LA-nivå.
Vi hade sånt jämt flyt hela träningen och jag var verkligen jättenöjd! :D Björne tyckte oxå att han hoppade mjukt och fint och han var oxå nöjd med oss :)

Fin gris =)

Kommentarer
Postat av: Kim

Vilka fina bilder på er. :)

2012-11-04 @ 21:57:07
URL: http://justkim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0