Tävling NTRK - UTVÄRDERING

Hoppade 2 klasser idag, LC & LB :)

1:a klassen 0,90m - 0+0fel 4:a
Han kändes helt OK på framridningen. Jag fick inte riktigt undan honom för höger skänkeln först, men sen gick det bättre och han kändes väldigt lyhörd och fin!
Dock lite hårt underlag på framridningen...

Framhoppningen, gick också ganksa bra. Vi va lite lagom loja, men gjorde det vi skulle. Hoppade några omhoppnings svängar och det kändes som jag hade med mig honom fint och han svarade bra för både fram o tbx.

Inne på banan kändes han fortfarande fin och jag hade bra koll på honom. Jag fick ingen bra galopp på honom till 1:an. Men sen fick jag bättre tag på honom. Jag satsade inte så i omhoppningen utan lallade runt mest ;) Men det räckte till en 4:e placering av c:a 30 starter :)
Duktig Mozart! :D <3



2:a klassen 1,0m - 0+0fel VINST!
Red inte fram så avancerat, skrittade och galopperade fram ordentligt. Flyttade honom lite, lite övergångar osv. Jag fick med högersidan sämre kändes det som men det blev bättre.

Det hjälper iaf mig mycket att säga till någon hur det känns. Ex. säga till mamma att jag inte för honom på yterhjälperna. Även om hon bara säger typ "Se till att han gör det då" så hjälper det mig mycket :)

När jag började hoppa hittade jag inte distanserna i början och det blev lite frustrerande... Men jag skärpte till mig och hoppade ett bättre språng. Sen en skritt paus och sen avslutade jag med att hoppa oxern i omhoppnings sväng och det va det klart bästa språnget den dagen!

Inne på banan kändes han ännu mjukare och spänstigare än inne på framhoppningen så det kändes jättebra :)
Jag satte galoppen mykcet bättre till 1:an men sen tappade jag lite till 2:an sen fick jag tag på den igen. ;)
Hade lite undertempo i grunden men jag lät honom hoppa och han skötte det bra!
I omhoppningen gick det bättre! Jag fick en bra galopp och han hoppade fint!
Kom i mål med noll fel!

Eftersom att jag var först var det en ganksa lång väntan tills det va slut. Men det vissade sig i slutändan att det bara var jag och 1 till som hade kommit til omhoppning ;) Kul! Specielt eftersom att jag var först :)

Så jag var jätte glad när jag fick reda på att jag hade vunnit :D <3 Jätteglad!



Lite trist att jag vann ett schabrak och schampo och B o C ponnysarna som vann fick ett täcke... men men! Jag är jätteglad att jag fick 2 fina rundor med bra resultat som grädde på moset! :D

Btw! Mozart hade vlivit på en svamp innan 2:a klassen ;D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!! :d

2011-08-27 @ 23:36:50
URL: http://alexisen.blogtg.se
Postat av: Anonym

Grattis!! :d

2011-08-27 @ 23:37:13
URL: http://alexisen.blogg.se/
Postat av: Emelie

grattis :D

2011-08-28 @ 10:30:43
Postat av: Yvonne

Åh ! Grattis detta var ju jätte härligt kämpa . Super duktigt gjort ! Kram !

2011-08-28 @ 15:24:54
URL: http://yvonneemanuelsson.blogg.se/
Postat av: elin

Grattis, kul att se att det går så bra för er :D

2011-08-28 @ 21:02:46
URL: http://justmymillion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0